.

.

Piala FA: Melaka nanti kunjungan Perlis

PIALA FA... Melaka tumpas kepada Sarawak 0-3 di Kuching musim lalu. Foto: Dunia Sukan
Menanti kunjungan Singa Utara! Itulah keputusan undian Piala FA yang diadakan sebentar tadi di Hotel Grand Bluewave, Shah Alam. Apa agaknya reaksi penyokong Melaka apabila mendapat tahu keputusan undian ini? Gembira atau gementar?

Apapun, undian ini sebenarnya membuka ruang kepada pasukan yang baru dibentuk semula untuk menyerlah dalam kejohanan kompetetif seperti Piala FA. Melaka United bernasib baik apabila tidak diundi menentang pasukan Liga Super seperti Johor DT, Kelantan mahupun juara Piala Malaysia, Pahang.

Dengan sepak mula Liga FAM yang hanya akan bermula pada akhir Mac 2014, Lako Tatkovic perlu merencanakan strategi ampuh buat Melaka United dan memberikan tumpuan dalam kejohanan berprestij ini sebagai 'pemanas badan' sebelum bermulanya liga. Untuk makluman, sepak mula pusingan pertama Piala FA akan bermula 21 Januari 2014. 

TATKOVIC... punya masa dua bulan sebelum sepak mula Piala FA 2014. Foto: Noordinshariff via Fb MUSA.
Buat penyokong Melaka, ayuh bersama-sama penuhkan Stadium Hang Jebat dan menjadi 'pemain ke-12' pasukan dengan memberikan sokongan yang tidak berbelah bagi kepada pasukan. Berikut merupakan keputusan penuh undian Piala FA 2014; - 

Pusingan Pertama Piala FA 2014
-----------------------------------
MELAKA UNITED v Perlis
T-Team v uiTM FC
Lions XII v DRB Hicom FC
Kuantan FA v Sabah
Pahang v Perak
Selangor v Harimau Muda C
Sarawak v Pulau Pinang
ATM FC v Sime Darby
Terengganu v Kuantan Port
PDRM FC v SPA FC
Kuala Lumpur v Kedah
PBAPP FC v Cebagoo Fc
Negeri Sembilan v Felda United
PKNS FC v Johor DT II

Kelantan dan JDT mendapat bye sebagai finalist Piala FA.
Powered by Blogger.