.

.

Siapa Amri pilih untuk Pemain Terbaik Tahunan FIFA?


MALAM Gala Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) yang berlangsung semalam menyaksikan kapten Portugal, Cristiano Ronaldo dinobatkan sebagai Pemain Terbaik Tahunan FIFA.

Dalam majlis yang penuh gemilang tersebut turut menyaksikan pemain Pulau Pinang, Mohd. Faiz Subri mencatat sejarah sebagai pemain pertama negara dan Asia merangkul Anugerah FIFA Puskas untuk gol terbaik tahun lepas.

Bagi anugerah gol terbaik ditentukan oleh peminat bola sepak seluruh dunia sementara pemenang Pemain Terbaik FIFA dipilih oleh ketua jurulatih, ketua pasukan dan media.

Kapten kebangsaan yang juga rekrut terbaharu Melaka United, Mohd. Amri Yahyah turut diberikan peluang mengundi bagi menentukan pemain terbaik tahunan badan bola sepak antarabangsa itu.

Setiap daripada wakil negara dan media boleh memilih tiga pemain yang dirasakan merupakan calon sesuai untuk merangkul anugerah tersebut.

Pilihan pertama akan diberikan lima mata diikuti kedua (3) dan ketiga (1), siapa pilihan Amri?

Anak kelahiran Selangor itu memilih Cristiano Ronaldo ditempat pertama diikuti pemain tengah Arsenal dan Jerman, Mesut Ozil dan penyerang berbisa Leicester City, Jamie Vardy di kedudukan ketiga.

Ronaldo memenuhi jangkaan apabila dinobatkan sebagai Pemain Terbaik FIFA menewaskan saingan terdekat, Lionel Messi di tempat kedua dan Antoine Griezmann.

Anti-Catalankah Amri?
Powered by Blogger.