.

.

Serah pada nasib?


BERADA di kedudukan ke-10 merupakan satu tempat yang belum cukup selamat buat Melaka United bagi mengelakkan diri daripada tersingkir ke Liga Perdana, biarpun hanya baru semusim di Liga Super.

Dibezakan satu mata dengan Sarawak dan tiga mata dari Pulau Pinang yang masing-masing berada di kedudukan ke-11 dan 12 memberikan peringatan bahawa empat perlawanan terakhir musim ini diibaratkan sebagai 'perlawanan akhir.'

Misi wajib menang semua perlawanan tersebut perlu direalisasikan apatah lagi hanya satu, aksi menentang T-Team yang bermain di Terengganu manakala selebih Melaka United bakal beraksi di halaman sendiri.

Ketika ramai yang meramalkan pergelutan penyingkiran antara,  T-Team, Kelantan, Melaka United, Sarawak dan Pulau Pinang bakal menyaksikan dua pasukan yang kini berada di tangga terbawah akan tersingkir, Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA), Datuk Mohd. Yusoff Mahadi pula berpandangan sebaliknya.


Beliau yang dijemput dalam program bual bicara Sembang @ Mamak terbitan Astro Arena baru-baru ini berkata, nasib Melaka United kini bergantung kepada nasib terutama selepas pasukan kehilangan tonggak import, Jasmin Mecinovic.

"Saya dah tak nampak apa-apa formula. Habis dah. Lebih menambahkan parah bila pertahanan baharu kita pula dah ditempatkan bersama pasukan perubatan, dah tak boleh main lagi. Kita tinggal tiga sahaja pemain import.

"Kita tengok dari segi jaringan Melaka United memang bolos banyak, itu sebab kita tukar pertahanan untuk pusingan kedua. Pertahanan untuk pusingan kedua pun dah tak boleh main. Saya anggap lebih kepada nasib sahaja sekarang ni," katanya.

Gawang Melaka United bocor enam kali ketika tewas 2-6 kepada Kedah di halaman sendiri.
Jasmin Mecinovic atau lebih dikenali sebagai Jasmin terpaksa diketepikan selama enam minggu ekoran kecederaan lutut serius dimana pertahanan import itu dijangka hanya akan kembali beraksi untuk tiga perlawanan terakhir musim ini sahaja.

Melaka United bertandang ke Stadium Sultan Muhammad V esok bagi mengharungi perlawanan kelima kumpulan C Piala Malaysia menentang Kelantan.

Foto: Astro Arena, MUSA
Powered by Blogger.