.

.

Dua gol Darko benam Sarawak


Kehadiran Liridon Krasniqi sejak sesi latihan Melaka United minggu lalu mencetuskan persoalan siapa pemain import yang bakal 'dikorbankan' bagi mengisi lima kuota yang ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Untuk itu, ketua jurulatih, Zainal Abidin Hassan berdepan dilema untuk menyingkirkan salah seorang daripada dua pemain yang diuji sepanjang pramusim, Darko Markovic atau Luka Milunovic.

Ketika Milunovic berjaya menjaringkan empat gol dalam aksi pramusim, Markovic pula tampak lebih merendah diri ibarat wira yang tidak didendang melindungi barisan pertahanan.

Luka Milunovic dilaporkan gagal memikat pengurusan Melaka United.
Dan persoalan siapa yang bakal digugurkan terjawab apabila nama Milunovic tiada walau di bangku simpanan sekali pun ketika aksi persahabatan menentang Sarawak malam tadi.

Sebaliknya, Zainal Abidin menyenaraikan Markovic dalam kesebelasan utama untuk beraksi di bahagian tengah bersama-sama Saiful Ridzuwan Selamat.

Lebih menarik lagi, keputusan ketua jurulatih Melaka United menolak Markovic ke posisi lebih ke atas berbaloi apabila pemain berasal dari Montenegro itu meledak dua gol membantu Melaka United menundukkan Sarawak, 3-0 di Stadium Hang Jebat, malam tadi.


Satu gol Melaka United lagi dijaringkan penyerang, Anselmo Arruda 'Casagrande' Da Silva.
Powered by Blogger.