.

.

Ifedayo tunggu tawaran Melaka United


Penyerang, Ifedayo Olusegun menafikan dakwaan sesetengah pihak kononnya permintaan gaji tinggi menyebabkan kontraknya masih belum disambung Melaka United.

Ifedayo yang pernah beraksi untuk Felda United menjelaskan, ejennya beberapa kali ke Melaka untuk berbincang mengenai kontrak baharu namun perkara itu masih tergantung sehingga kini.

Katanya, dia turut menerima tawaran daripada beberapa pasukan lain di Malaysia namun mendedahkan hasratnya untuk kekal beraksi bersama Melaka United.

"Adalah tidak benar saya meminta gaji tinggi. Sehingga kini, pengurusan Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA) tidak menghubungi ejen untuk berbincang mengenai masa depan saya.

"Saya tolak banyak tawaran daripada kelab lain hanya untuk kekal dengan Melaka United. Dan saya masih menunggu tawaran mereka," katanya ketika dihubungi semalam.

Tular di media sosial kononnya Ifedayo meminta digandakan gajinya kepada RM131,160 (£25,000) sebulan menyebabkan perbincangan kontrak baharu tergendala.

Melaka United pada Oktober lalu membayangkan mengekalkan Ifedayo dan melepaskan empat lagi pemain import musim lalu seperti Yahor Zubovich dari Belarus, Shahdan Sulaiman (Singapura), Steven Thicot (Perancis) dan Lee Chang Hoon (Korea Selatan).
Powered by Blogger.