.

.

Liridon sertai Melaka United?


Belum pun bermula sepak mula Liga Malaysia, Melaka United sudah pun melakukan kejutan apabila melakukan pertukaran pemain import.

Namun itu sebenarnya satu langkah bijak pengurusan Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA) yang sebelum ini menguji empat pemain import tanpa menawarkan kontrak kepada mereka.

Dan petang tadi, bekas bintang Kedah dari Albania, Liridon Krasniqi dilihat menjalani latihan bersama skuad bimbingan Zainal Abidin Hassan.

Liridon atau lebih dikenali sebagai Mat Don sebelum ini dilaporkan menjadi rebutan Pahang dan Johor Darul Ta'zim dan kelibat pemain tengah itu di Stadium Hang Jebat petang tadi mungkin meleraikan segala persoalan.

Kehadiran Liridon yang menjalani latihan bersama Melaka United pastinya mencetuskan persoalan mengenai masa depan dua pemain tengah import, Luka Milunovic dan Darko Markovic.


Milunovic berjaya menjaringkan empat gol dalam aksi pramusim sementara Markovic yang beraksi di posisi pemain tengah bertahan gagal menjaringkan sebarang gol. 

Dua lagi pemain import diuji Melaka United adalah penyerang, Anselmo Arruda 'Casagrande' Da Silva dan pertahanan, Jang Seok-won.

Timbalan Presiden MUSA, Datuk Mohd. Yusoff Mahadi semalam memberitahu pemain import bagi kuota ASEAN kini beraksi di kejohanan Piala Asia 2019.


Ini bermakna pemain tersebut mungkin dari dua negara ASEAN yang kini layak ke peringkat 16 terakhir, Thailand dan Vietnam.
Powered by Blogger.