.

.

Casagrande dipinjamkan ke Pulau Pinang


Hadir ke Melaka United dengan reputasi selaku pemenang Kasut Emas Liga Premier 2018, Anselmo Arruda 'Casagrande' da Silva gagal menepati ramalan dan harapan tinggi yang disandarkan Melaka United.

Casagrande ketika pramusim konsisten di depan gawang dan dilihat merupakan pengganti sesuai buat Yahor Zubovich dan Ifedayo Olusegun.

Namun, pulangan tiga gol daripada 12 perlawanan bukan satu pulang berbaloi buat Melaka United dan akhirnya penyerang kelahiran Brazil itu dipinjamkan ke Pulau Pinang hingga ke akhir musim ini.

Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang hari ini mengumumkan kehadiran Casagrande dalam pasukan itu bagi menggantikan pemain import, Ndumba Makeche.


"Casagrande berusia 32 tahun dari Maranhao, Brazil telah menandatangani kontrak secara pinjaman dari Melaka United sehingga penghujung musim 2019.

"Berketinggian 1.93 meter, beliau yang beraksi sebagai penyerang pernah mewakili Kuala Lumpur pada 2016 dan menjaringkan 20 gol ketika mewakili Felcra FC musim lepas," katanya di Facebook rasmi pasukan itu hari ini.
Powered by Blogger.