.

.

Terima atau lupakan tawaran - Damian Yeo


"Terima (tawaran) atau tinggalkannya (berhijrah)."

Itu penegasan Presiden Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA), Damian Yeo Shen Li terhadap muka baharu dan lama pasukan itu.

Langkah tersebut diambil bagi melaksanakan penjimatan gaji pemain yang dianggarkan sebanyak RM11 juta setahun, hasil penajaan yang bakal diterima musim depan.

Kata Damian, beliau menyerahkan sepenuhnya kepada Ketua Jurulatih, Zainal Abidin Hassan untuk memilih pemainnya namun Ahli Dewan Undangan (ADUN) Duyong itu sendiri yang berbincang dengan pemain dalam hal berkaitan kontrak.


"Penaja cakap ada RM11 juta (untuk gaji pemain), saya kena pandai berbincang dengan mereka. Ini bermakna, keseluruhan gaji pemain termasuk import tidak boleh melebihi RM980,000 sebulan.

"Jumlah itu termasuk termasuk Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso). Kita kena berhati-hati dalam isu ini," katanya dalam dialog bersama penyokong di Stadium Hang Jebat hari ini.

Mengulas lanjut, Damian berkata, persatuan memperuntukkan sebanyak RM4 juta bagi kos-kos lain seperti pengangkutan, hotel dan sebagainya.

Katanya, itu menjadikan bajet Melaka United pada musim depan sekitar RM15 juta.


Dalam pada itu, Damian memberitahu, dia mengambil-alih tugas sebagai Presiden MUSA tanpa mengenali mana-mana pemain.

Ujar beliau, perkara tersebut membantunya berbincang isu gaji secara terus dengan pemain-pemain yang disenaraikan Zainal Abidin.

"Saya tidak kenal pemain tetapi saya berbincang terus dengan mereka. Berikan mereka indeks penunjuk prestasi (KPI). Jika prestasi baik dalam separuh musim, mereka kekal jika sebaliknya, mereka perlu cari pasukan baharu," katanya.
Powered by Blogger.