.

.

MUFC bukan 'feeder club' Melaka United


Penyertaan Melaka United Football Club (MUFC) dalam saingan Liga M3 bukan didaftarkan sebagai 'feeder club' pasukan Liga Super, Melaka United seperti yang tular di media sosial baru-baru ini.

Sebaliknya, pasukan yang mendapat sokongan penuh daripada Persatuan Bola Sepak Melaka United (MUSA) itu hanya mengambil-alih slot yang ditinggalkan SAMB FC.

Mengikut perancangan, MUFC merupakan platform terbaik kepada pemain muda dari skuad Presiden, Belia dan pasca Presiden untuk terus mendapat peluang beraksi di peringkat yang lebih tinggi.


Ini merupakan antara perancangan Presiden MUSA, Damian Yeo Shen Li dalam menyediakan pelapis yang benar-benar mantap sekali gus melahirkan anak tempatan (MISI04) yang mampu merebut tempat dalam skuad utama Melaka United.

Selain itu, pasukan baharu ditubuhkan ini bakal menggunakan khidmat anak tempatan Melaka dalam staf kejurulatihan bagi membantu mengembanhkan kerjaya mereka.


Buat masa ini pasukan MUFC belum lagi didaftarkan sebagai  'feeder club', 'development club' atau reserve club' Melaka United.

Tiada unsur pilih kasih Presiden Amatur Football League yang juga Timbalan Presiden MUSA, Datuk Mohd Yusoff Mahadi dalam memberi 'lesen' MUFC beraksi di Liga M3.

Namun begitu, difahamkan perancangan ke arah menjadikan MUFC sebagai 'feeder club' sedang dijalankan dan mengikut syarat-syarat yang ditetapkan Liga Bola Sepak Malaysia (MFL).
Powered by Blogger.