.

.

Gol Kogi nafi kemenangan Melaka United

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1O2lUHoKNK6RpGi2iDuCTsj58U6nuk5wf
Ketika perlawanan menjengah ke minit 90, penyokong Melaka United telah pun berkira-kira tiga mata penuh menjadi milik mereka dan menyaksikan pasukan kesayangan itu melonjak ke tangga kedua Liga Super.


Kemasukan Annas Rahmat menggantikan kapten Safiq Rahim, memungkinkan peluang PJ City untuk merobek gawang Khairul Fahmi menjadi kian sukar. Melaka United beraksi dengan lima pertahanan.


Namun, ketika dua minit masa kecederaan dilangsungkan, segalanya menjadi sepi dan kelu seketika. 


Hantaran bola cantik K. Gurusamy di ruang antara Jang Suk-won dan Mohd Razman Roslan gagal dibaca dengan baik kedua-dua pertahanan itu dan hanya memerhatikan R. Kogileswaran mudah merembat masuk gol penyamaan pelawat.


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Wh9vul25vxSGayZwoGNMlf_1fY_gThlL


Bolos pada masa kecederaan sememangnya memeritkan apatah lagi ketika pasukan kendalian Zainal Abidin Hassan itu sedang memburu kedudukan dua pasukan terbaik sekali gus layak ke Asia.


Turun beraksi di padang lembab dan licin di Stadium Hang Jebat malam tadi menyaksikan kedua-dua pasukan buntu di babak pertama.


Meskipun banyak merencanakan peluang namun penyudah yang kurang berkesan di jentera serangan menyebabkan Zainal Abidin merencanakan tempoh permainan yang kesegeraan yang lebih pada babak kedua.


Akhirnya percaturan itu berhasil apabila Romel Morales meledak gol buat Melaka United hasil hantaran silang Wan Amirul Afiq Wan Abdul Rahman. 


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Tad7QweuO7gMgEuZMyQbBdCPzj3pwHHQ


Itu merupakan bantuan gol kelima anak kelahiran Kelantan tersebut untuk Melaka musim ini.


Namun, kelekaan pada minit-minit akhir dihukum apabila Kogileswaran bijak masuk ke dalam kotak penalti sebelum melepaskan rembatan kencang untuk memastikan satu mata dibawa pulang dari Stadium Hang Jebat.


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1A2GOEg1uS79Gw9m7aStvvVp_0dMOxhzU


Keputusan ini meletakkan Melaka United di tangga keempat Liga Super dengan 11 mata bersama Perak namun dipisahkan dengan perbezaan gol yang berpihak kepada skuad hijau putih.


Namun, kedudukan dijangka berubah apabila perlawanan antara PDRM FA dan Perak yang bermula lewat berakhir nanti.
Foto: MUSA

Powered by Blogger.