.

.

Sony, Jang kekal, Ott dan penyerang Crotia isi kuota import Melaka United

Kelab Bola Sepak Melaka United (MUFC) kini di fasa terakhir bagi melengkapkan kesemua kuota lima pemain import bagi musim depan.

Mengekalkan Jang Suk-won dan Sony Norde, Melaka United difahamkan telah mencapai persetujuan membawa masuk dua muka baharu, seorang penyerang dari benua Eropah dan seorang lagi pemain tengah dari negara ASEAN.


Pemain import baharu Melaka United, Manuel Ott merupakan pemain tengah skuad kebangsaan Filipina dan telah merekodkan 50 kaps antarabangsa dan bakal mengisi kuota ASEAN.


Pemain kelahiran Munich, Jerman itu beraksi bersama kelab juara liga Filipina, Ceres Negros atau kini dikenali sebagai United City pada musim 2020.



Sementara itu, Melaka United turut menyambar penyerang dari Crotia untuk mengetuai jentera serangan skuad kendalian Zainal Abidin Hassan itu musim depan.


Penyerang yang berusia 29 tahun itu merekodkan tujuh gol dalam 20 penampilan bersama kelab di Liga Premier Bosnia, Zeljeznicar.


Dalam pada itu, Melaka United difahamkan akan mengikat seorang lagi pemain di posisi penyerang sebagai gandingan kepada pemain dari Crotia berkenaan, sekali gus mencipta gandingan trio terbaik bersama Sony Norde musim depan.


Foto: MUFC

Powered by Blogger.