.

.

Ab. Rauf sedia pulihkan Melaka United

KETUA MENTERI baharu Melaka, Datuk Seri Ab. Rauf Yusof memberi bayangan akan mengembalikan semula pasukan Melaka United ke kancah liga bola sepak Malaysia.

Bagaimanapun, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjung Bidara itu berkata, beliau akan memperhalusi serta merujuk penasihat undang-undang sebelum mengambil-alih pasukan tersebut.

"Saya bukan nak beri jaminan namun saya sedang mengkaji, melihat dan meneliti isu MUFC ini dan sudah semestinya akan berusaha untuk memulihkan pasukan ini.

"Saya akan mengambil kesempatan yang ada untuk memulihkan MUFC, yang pastinya pasukan ini akan kembali beraksi seperti dahulu. Cuma tunggu sedikit masa," katanya semalam.

Melaka United sebelum ini dibatalkan slot Liga Super dan tidak dibenarkan beraksi di kejohanan Piala Malaysia susulan daripada tunggakan gaji pemain yang dianggarkan sekitar RM2.4 juta.

Pasukan itu bagaimanapun cuma memohon untuk beraksi di Liga M3 namun tidak mendapat kebenaran daripada Liga Bola Sepak Amatur (AFL) susulan daripada penyertaan Melaka FC yang berada di bawah Persatuan Bola Sepak Melaka (MAFA).

Isu tunggakan gaji kini berada di sesi pendengaran kedua antara Persatuan Pemain Bolasepak Profesional (PFAM), Majlis Resolusi Pertikaian Kebangsaan (NDRC) dan Liga Bolasepak Malaysia (MFL)

Untuk perbicaraan NDRC berkenaan, ia melibatkan 18 pemain Melaka United.

Powered by Blogger.