.

.

SEMANGAT BERPASUKAN NADI MELAKA UNITED

MANTAP... Kesefahaman yang dibentuk antara pemain merupakan kunci kekuatan pasukan. Foto: MUSA
MELAKA 19 Mei - Prestasi membanggakan yang ditunjukkan Melaka United sepanjang pusingan pertama Liga Perdana musim ini ditunjangi oleh semangat berpasukan yang ditunjukkan setiap pemain.

Pertahanan import dari Korea Selatan, Shin Jaepil dalam status Facebook terbaharunya memberitahu dia berbangga dengan peranan yang dimainkan setiap pemain Melaka United.

"Kita berada di puncak Liga Perdana pada pusingan pertama musim ini. Saya berbangga dengan aksi semua rakan sepasukan tanpa mengira sama ada mereka pemain import, tempatan, kesebelasan utama mahupun simpanan.

"Kita adalah pemain yang kuat tetapi paling penting kita adalah sebagai satu pasukan. Terima kasih kepada rakan sepasukan dan juga penyokong. Anda ada bersama kami dalam setiap perlawanan," ujar Jaepil.

Melaka United kini mendahului carta Liga Perdana dengan 24 mata dan dipisahkan dengan pasukan tangga kedua, Kuala Lumpur dengan hanya perbezaan jaringan.

Kedudukan Melaka turut diekori rapat oleh pasukan jiran, Negeri Sembilan dan Johor Darul Takzim II (JDT II), masing-masing berada di kedudukan ketiga dan keempat.
Powered by Blogger.