Melaka FC bawa pulang tiga mata dari Batu Kawan

Royizzat Daud (belakang) meraikan jaringan bersama rakan sepasukan, Fuseni Issah dalam aksi Liga A1 Semi-Pro di Stadium Negeri, Batu Kawan, malam tadi. Foto: Melaka FC

 MELAKA FC meraih kemenangan kedua musim ini apabila berjaya menundukkan Bukit Tambun FC, 1-0 dalam aksi Liga A1 Semi-Pro di Stadium Negeri, Batu Kawan, Pulau Pinang, malam tadi.

Jaringan tunggal skuad bimbingan K. Devan itu disumbangkan bekas pemain sayap Kelantan Darul Naim, Royizzad Daud pada minit ke-24.

Melaka FC yang turun dengan jersi belang putih-hitam mendominasi perlawanan dengan penguasaan sebanyak 65 peratus bola serta merekodkan 14 percubaan dengan enam daripadanya adalah percubaan tepat.


Kelebihan itu gagal dimanfaatkan Melaka FC apabila gagal mencetak sebarang gol namun jaringan tunggal Royizzad sudah cukup untuk memberikan mereka tiga mata penuh serta mengekalkan rekod tanpa kalah dalam tiga perlawanan awal musim ini.

Kemenangan ini menyaksikan Melaka FC naik ke tangga kedua Liga A1 Semi-Pro, dua mata di belakang pendahulu, Imigresen FC yang mencatat kemenangan besar 4-2 ke atas Machan FC, petang tadi.

Bagaimanapun, kedudukan ini dijangka berubah apabila empat lagi perlawanan akan berlangsung esok membabitkan pertemuan KL Rovers menentang Manjung City, PIB FC-UiTM United, Gombak FC-ATM FA dan Bunga Raya Damansara-Malaysia University.